Poikkeamia asevelvollisten asiakaspalveluissa 5.-12.1.2026

Puolustusvoimat
Julkaisuajankohta 17.12.2025 12.35
Tyyppi:Tiedote

Puolustusvoimien asevelvollisten OmaIntti-palvelussa tehdään huoltotöitä 5.-12. tammikuuta, jolloin osa sähköisistä lomakkeista on poissa käytöstä. Tietojärjestelmän huoltotyöt vaikuttavat myös aluetoimistojen asiakaspalveluun torstain 8. -ja perjantain 9. tammikuuta välisenä aikana. Tuona aikana asevelvollisuusasioita voi hoitaa rajoitetusti aluetoimistoissa. Aluetoimistojen asiakaspalvelut palvelevat jälleen normaalisti maanantaina 12. tammikuuta.

Huoltotöiden aikana et voi palauttaa seuraavia lomakkeita OmaIntissä ajalla 5.-12.1. klo 11:

  • Palveluksen aloittamisajan tai -paikan muutoshakemus
  • Terveydentilan muutosilmoitus

Huoltotöiden aikana et voi palauttaa seuraavia lomakkeita OmaIntissä ajalla 7.1. klo 16 - 12.1. klo 11:

  • Hakemus aseettomaan palvelukseen
  • Hakemus naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen
  • Hakemus sotilaallisen kriisinhallinnan toimintavalmiuteen
  • Kertausharjoituskäskyn vastaanottoilmoitus (B-osan palautus)  
  • Tietojen päivityspyyntö asevelvollisrekisteriin
  • Vapaaehtoisen harjoituksen kutsun vastaanottoilmoitus (B-osan palautus)  
  • Vapautushakemus kertausharjoituksesta 
  • Vapautushakemus varusmiespalveluksesta monikansalaisuuden perusteella

Huoltotöiden aikana on mahdollista asioida osoitteesta puolustusvoimat.fi/asiointi/lomakkeet löytyvillä lomakkeilla ja palauttamalla ne asevelvollisen omaan aluetoimistoon. Paperilomakkeella asioidessa päätöksen saa vain postitse saantitodistuksellisena kirjeenä.

Aluetoimistojen yhteystiedot löytyvät: